Heldygnsvård eller inte?

 
Jag skrev ju tidigare att vid mitt förra besök så var mitt BMI på14, vilket är gränsen för inläggning, eller heldygsvård som det också kallas. 
 
Såhär står det i handlingsplanen för "patienter med allvarlig ätstörning":
 
"Inläggning av patient med ätstörningsdiagnos: Kriteriet där inläggning alltid ska ske, var och ett av dessa kriterier är tillräcklig grund för inläggning:
 
OBS! Patienten ska vägas i underkläder
  • BMI 14 och därunder för kvinnor
  • BMI 15 och under för män
  • puls <40
  • kroppstemperatur <35,5"
 
 
Jag uppfyller dock bara ett av dessa kriterier och det räcker uppenbarligen för att man ska läggas in. Men vi får väl se hur det blir. Jag ska dit imorgon igen och ha samtal. Min behandlare/sköterska, eller vad man nu ska kalla honom, vill sjukskriva mig så jag kan läggas in på heldygnsvård... Men jag vet inte vad jag ska göra.. jag vill, men samtidigt så vill jag inte vara borta från min son! Och jag behöver verkligen jobba, jag behöver pengarna. Fan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0