Låg självkänsla och en vilja att passa in.



Fick igår höra att mitt ex (fd boyfriend), gud va skumt att kalla honom för mitt ex. Trodde aldrig någonsin att jag skulle behöva kalla honom för det, trodde alltid att jag skulle kalla honom för min pojkvän eller min man resten av mitt liv. Nåväl , fick iallafall höra att han hade beskrivit mig som "En person med låg självkänsla och en hög vilja att passa in" för sin kompis. Jag vet väl innerst inne att det finns en gnutta sanning i det. Det lät bara så förjävligt att höra honom beskriva mig så.


Jag har inte bra självkänsla, men är det så konstigt då? Jag har alltid kännt att jag är "för mycket" och att jag besvärar folk. Jag har alltid tänkt tankar som "Varför ska jag ens försöka? Varför skulle han/hon bry sig om vad jag har att säga?". Och uppenbarligen så hade jag inte helt fel med mina tankar. Jag besvärar tydligen folk. Hur kunde jag ens tro att någon skulle bry sig om mig? Vilja vara min vän? Hur kunde jag tro att någon skulle tycka om mig för den jag är. Uppenbarligen så framstår jag som en desperat person som bara vill passa in.

Det är väl klart att man vill passa in. Ingen vill väl känna sig utanför... Ibland önskar jag att jag var normal. Att jag blev uppväxt i en hel familj. Att jag sluppit uppleva dom saker jag upplevt och bara fått vara en helt normal tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0