Hur länge ska jag straffa mig själv?



Hur länge är det okej att straffa sig själv om man gjort någonting vidrigt? När vet man att man har straffats klart och lidit nog? Jag kanske aldrig kommer förlåtas och kommer att fortsättas straffas för det jag gjort resten av livet.
 
Kan inte någon bara ge mig en siffra, något konkret att gå på? Som när man dömmer någon till fängelse, då utgår man från hur grovt brottet är och om man är straffad sen tidigare osv. Jag skulle också vilja sitta av mitt straff och sedan när man suttit klart och avtjänat sitt straff så kan man sedan gå vidare med livet. 
 
Typ såhär: Nu har du sårat den här personen rejält, men eftersom du sedan tidigare inte gjort något liknande så kommer ditt straff inte bli allt för långt. Om du sedan sköter dig och visar att du är ledsen och verkligen ångrar det du gjort så kan straffets förkortas. Hur bra hade inte det varit? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0