Jag är en mia.. eller?

 
 
Googlade på Bulimia nervosa igår kväll och tyckte att det som stod om det passade rätt så bra in på mig.

"En person som lider av bulimi intar stora mängder mat på kort tid (hetsätning) och varvar detta med ett kompensatoriskt beteende som till exempel bantningskurer, fasta,kräkningar, vattendrivande läkemedel och motion. "

Även detta stycket stämde bra in på mig:

"När man bantar extremt mycket med stränga regler kring vad man inte får äta så kan det förstås hända att man bryter någon regel och äter något man inte fick. Tyvärr så utlöser denna lilla mängd mat då snabbt, och utan personens kontroll, ett hetsätningsanfall. Ofta finns också tankar med när man har brutit regeln att då spelar det ändå ingen roll. Hetsätningen kan också utlösas av ökad ångest från annat håll, som efter ett bråk eller något misslyckande. "


Jag försöker dock att inte spy nåmer eftersom jag är rädd om mina tänder bland annat. Vill gärna ha kvar dom och magsyran fräter som fan på tänderna. Googla på Bulimia nervosa och titta på bilder så får ni se vilken skada det kan göra på tändera.. Riktigt skrämmande ändå..
 




Kommentarer
Postat av: Skinny

Stycke nr 2 stämmer in på mig också. Svälter, hetsar, svälter, hetsar. Men vi kämpar på <3

Svar: Ja det är bara att fortsätta kämpa på varje dag och aldrig ge upp <3
skinnyisbetter.blogg.se

2015-04-22 @ 22:56:48 - http://nouw.com/skinny
Postat av: Anaa

Känner igen detta så sjukt mycket! Jag får ångest om jag inte spyr men om jag spyr får jag också ångest och tänker att jag skadar mig själv. Ingenting går..

Svar: Ja precis.. det är en ond cirkel.. Måste försöka hitta en balans men det är svårt!!! :/
skinnyisbetter.blogg.se

2015-04-29 @ 18:56:36 - http://skinnychic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0